Sinds 2016 bieden de NL Packaging Awards een podium aan creativiteit, innovatie en duurzaamheid. Het zijn dé awards voor de verpakkingsbranche waarbij zowel design als techniek aan bod komt. Als een van de schakels in de keten Nederlands is (ontwerper, merkeigenaar, verpakkingsproducent) komt een verpakkingsdesign of verpakkingsinnovatie in aanmerking voor deelname. Er zijn vier technische categorieën, een duurzaamheidscategorie en zeven designcategorieën.

Daarom inzenden

Deelnemen betekent dat een kundige jury de inzending beoordeelt en er feedback over geeft. Een nominatie alleen al bevestigt de autoriteit en innovatiekracht van de inzender en genereert bovendien free publicity. Een award winnen betekent een podiumplek en een fraaie award die de status van de inzender als innovatief bedrijf bevestigt.

Inzenden betekent ook toegang tot de feestelijke awardsuitreiking op 11 juni, een gala-avond waar designers, merken en verpakkingsproducenten elkaar ontmoeten.

Jurering

Verschillende deeljury’s buigen zich over de inzendingen. De jurering vindt plaats aan de hand van algemene criteria. Naast de algemene criteria mag de jury voor iedere categorie ook nog specifieke beoordelingscriteria bepalen. Alles weten over de jurering?

Wat kost dat?

De investering bedraagt slechts 350,- euro (excl. btw) en geeft toegang tot de gala-avond voor een persoon.

Gewonnen?

Eeuwige roem, free publicity en een prachtige award, maar daar blijft het niet bij. De NL Packaging Awards zijn erkend door de World Packaging Organisation. Winnaars kunnen meedoen aan de Worldstars-competitie.

Dus…. Deelnemen!

Bekijk in welke categorie uw inzending thuishoort en vul het inschrijfformulier in. Let op, de sluitingsdatum is 24 februari!