Hermit Gin heeft bij de NL Packaging Awards 2016 de vakpersprijs gewonnen. Dat is zojuist bekendgemaakt bij de uitreiking van de (allereerste) NL Packaging Awards in Studio 21 in Hilversum. Tot runner-up werd Porcospino Olio verkozen.

De vakbladen Marketingtribune, Verpakken, VerpakkingsManagement en het onlineplatform Verpakkingsprofs hebben bij de NL Packaging Awards 2016 een extra prijs uitgereikt: een vakpersprijs voor dé eyecatcher. Uit alle inzendingen nomineerde de vakpers daarvoor vier product-verpakkingscombinaties. Het ging om een echte blikvanger en dat is dus een duidelijk andere insteek dan de jury hanteerde. Die keek naar allerlei aspecten van het verpakken, zowel de functionele als de ontwerpfacetten. Dat liet de vakpers allemaal buiten beschouwing; het ging hier puur om een gezamenlijke beslissing, op basis van ranking, over een verpakking die de vakpers als een echte blikvanger ziet.

Hermit Gin
De award voor deze eyecatcher is dus voor Hermit Dutch Coastal Gin, ingezonden door BooM creatives. De redactie van MarketingTribune: ‘Wij houden van de klare lijn. Hermit Dutch Coastal Gin is prachtig uitgevoerd, in alle aspecten. Een mooie fles met booglijn, helder etiket, transparant in al zijn eenvoud.’ De redactie van Verpakkingsprofs: ‘Het gebruik van het etiket geeft de consument een unieke kijk op de verpakking. Het spreekt tot de verbeelding, zonder een enkel moment onduidelijk te zijn over de vorm. De prachtige tekeningen sluiten goed aan op het concept van het merk.’
De redacties van Verpakken en VerpakkingsManagement: ‘Het is met name het dubbelzijdig bedrukte, zelfklevende etiket dat deze verpakking bijzonder maakt. Door het aan de achterzijde te bedrukken en een kijkgaatje in de vorm van de Hermit te stansen, is optimaal gebruikgemaakt van de transparantie van de fles.’