Cavariane is bekroond als beste totaalconcept bij de NL Packaging Awards 2016. Dat is zojuist bekendgemaakt bij de uitreiking van de prijzen in Studio 21 in Hilversum. Agro-Posta werd verkozen tot runner-up.

Cavariane werd ingezonden door Now New Next. De jury: ‘De winnaar en de runner-up zijn er beiden in geslaagd een totaal nieuw concept neer te zetten, dat zeker de potentie heeft om succesvol te worden, zowel in de consumentenmarkt als de horeca en catering. Wij zijn zeer te spreken over Cavariane, olive oil caviar, vanwege de innovatie van zowel het product als de verpakking. Het is een geheel nieuwe vorm van verpakken en doseren van olijfolie. Het gehele concept straalt een premium en luxe gevoel uit. De verpakking heeft een spannende uitpakervaring en de luxe uitstraling van cosmetica. Het product zelf kan ook nog gezien worden als een eetbare verpakking die de smaakbeleving ondersteunt. Kortom, een totaalconcept waarbij het product en de verpakking naadloos in elkaar overgaan en waar erg veel aandacht aan details is gegeven.’
De jury moest in deze categorie sterk verschillende concepten met elkaar vergelijken. Doorslaggevend was de originaliteit en creativiteit én de samenhang van alle aspecten, van concept tot product en verpakking. ‘Ook de duurzaamheid hebben we als belangrijk onderdeel van een totaalconcept laten meewegen’, aldus de jury.